Buat Mereka untuk Mereka

بسم الله الرحمن الرحيم

Duhai dirimu yang dirahmati ALLAH ,
Izinkan aku tulis nota hati ini buat titipanmu ..

Maafkan aku ,
Sepatutnya sulaman cinta itu tidak penah tersulam di hati ini ,
Tapi mungkin kehadiran sulaman cinta itu dalam hidupku ada hikmahnya ,
Ada kebaikannya juga keburukannya .

Maafkan aku ,
Kerana membelakangimu dalam urusan cinta ,
Bukan niatku untuk memainkan perasaanmu ,
Tetapi hati ini terusik dengan satu hadis ,

Berkata Ibnu Qayyim Al-Jawziyyah : " ALLAH SWT cemburu terhadap hati hambanya yang mengabaikan cinta , harap dan takut kepadaNYA , dan ada sesuatu yang lain dalam hatinya selain DIA ."

Maafkan aku ,
Aku memilih lebih menjaga hatiNYA ,
Kerana cintaNYA padaku tidak pernah terbatas .

Setiap saat ,
Setiap detik ,
DIA yang mendengar semua yang tersurat di hati ini .

Maafkan aku ,
Kerna rindu ini lebih layak buatNYA .

Maafkan aku ,
Jika nota hatiku ini membuahkan rasa ,
Bukan niatku cuma ingin dirimu faham .

Duhai dirimu ,
Maafkan aku untuk yang kesekian kalinya ,
Mungkin perasaan benci itu sudah hadir dalam dirimu buatku ,
Tetapi ,
Ketahuilah ,
KemurkaanNYA lebih dalam daripada sedalam-dalamnya air dan setinggi-tingginya langit ini .

والسلام

No comments:

Post a Comment