Kuatkan Aku

بسم الله الرحمن الرحيم

Ya ALLAH ,
Sahabatku tidak seperti sahabat Nabi ,
Sahabat Nabi setia di sisi ,
Sahabatku datang dan pergi ,
Aku muhasabah ,
Menerawang sendiri ,
Dari kecil ke saat ini ,
Ramai sudah yang bertandang di hati ,
Namun belum ku jumpai sahabat yang bila aku melihatnya ,
Mengingatkan aku padaMU ,
Bila ia menasihatiku ,
Bertambah kuat iltizamku untuk terus berada di medan perjuanganMU .

Ya RAHMAN ,
Sedih rasa hati ini bila ada sahabat yang melontarkan duri padaku ,
Sedih bila tidak ada yang menegurku ketika aku hanyut di bawa arus sungai ,
Sedih bila tidak ada yang mengajakku ke arah kegemilanganMU ,
Tetapi ku kuatkan juga hati ini untuk terus berada di medanMU ,
Ku kuatkan hati ini untuk terus tersenyum demi menjaga perasaannya ,
Walaupun amat sukar untuk di lakukan ,

Ya RAHIM ,
Sangat berat ujian yang ENGKAU berikan padaku ,
Sangat susah untuk dipikul ,
Tetapi siapalah aku untuk melawan takdirMU ??
Sesungguhnya ini semua adalah titik permulaan untuk aku berdiri teguh ,
Dan terus berjuang demi mengapai redhaMU .

والسلام

4 comments:

  1. teruslah melaksanakan apa yang perlu untuk berdiri teguh di sebalik kehidupan fana ini...biar tidak berteman di dunia tetapi Allah swt tetap bersama...karya yang sangat puitis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biiznillah, kuatkan juga diri ini untuk bangkit lagi! :) Syukran ustaz :)

      Delete
  2. ukhti, kuatkan dirimu dlm menempuh ujian hdup...
    stiap yg brlaku pasti ada hkmah trsnyum..

    truslah berdoa, mohon sentiasa padaNYA..
    moga ALLAH meneguhkan langkah kakimu,,,

    amin...
    uhibbuki fillah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ta terkata =| Syukran ukhti atas kekuatannya! Sayang ukhti Fillah! Ameen!

      Delete